Język angielski - KWANTOWO - czyli jak się uczyć "bez zadęcia"
Czy wiesz, co tak naprawdę hamuje przyswajanie wiedzy? Co sprawia, że przystępujemy do nauki języka, a potem przestajemy się uczyć?
Dlaczego łamiemy swoje postanowienia dotyczące nauki, dbania o dietę, sport, odchudzanie, oszczędzanie itp.?
Przyczyną jest brak motywacji. A właściwie opór tej części naszej osobowości, która nie chce i sabotuje tą racjonalną część jażni.

Georgij Iwanowicz Gurdżijew człowiek, który znał kilkadziesiąt języków, dużą wagę przywiązywał do jednoznacznego rozumienia słów (cechy niedocenianej, a leżącej u podstaw wielu poważnych kryzysów w procesie uczenia się).
Gurdżijew opisał człowieka symbolicznie jako połączenie Powozu, Konia, Woźnicy i Pasażera.

  • Pasażer - reprezentuje Ducha
    • Woźnica - reprezentuje Intelekt
      • Koń - reprezentuje Emocje
        • Powóz - reprezentuje Ciało

Budda Siakjamuni porównał umysł człowieka (i samego człowieka) do jeźdżca i słonia. Jeździec to racjonalna część mózgu, słoń to część nieracjonalna.
Jeśli prześledzimy budowę mózgu człowieka to kora mózgowa (cortex) jest tzw. naszym umysłem świadomym i tą część możemy przypisać - jeźdżcowi.
Uklad limbiczny - to część mózgu odpowiadająca między innymi za nasze emocje, pamięć i tą część mózgu możemy przedstwić w naszym obrazowym schemacie jako - słonia.

A więc nasze wszelkie postanowienia, nasze chęci, nasze chcenie sabotuje słoń (umysł emocjonalny), który nie chce słuchać "jeźdźca" (umysł świadomy).
Dlatego też w systemie Gurdżijewa: Woźnica - intelekt (racjonalna część mózgu) chce osiągnąć cel, ale do tego potrzebny jest koń (emocjonalna część mózgu), powóz czyli nasze ciało. Np. postawa ciała ma kolosalny wpływ na nasze samopoczucie i przyswajanie wiedzy.
Pasażer w systemie Gurdżijewa opisywany jest jako duch - my nazwiemy go umysłem nieświadomym lub podświadomością.

Nasza innowacyjna metoda nauki języka scala wszystkie niezbędne składniki konieczne do niezwykle skutecznej metody nauczania.
Najważniejsze części składowe tej metody stanowią:

  • RELAKS - nic tak nie zaburza ludzkiej pamięci jak stres
  • KWANTOWA METODA NAUCZANIA - językowe pola morficzne, uświadomienie uczniom dostępu do tych pól (Rupert Sheldrake)
  • MOTYWACJA czyli przekonanie naszego "Konia" lub "Słonia" tej częśći umysłu by podążała radośnie do wybranego przez nas celu.
  • POSTAWA CIAŁA - nasze ciało ma swoje postawy sprzyjające uczeniu (leżąc w łóżku w sypialni trudno przyswaja się wiedzę).
  • SUGESTOPEDIA - metoda nauczania opracowana przez psychologa G.Łazanowa, opierająca się na założeniu, że umysł ludzki posiada znaczne i niewykorzystane rezerwy intelektualne,
  • TECHNIKI wzmacniające świadomość i koncentrację.
  • NAUKA BEZ STRESU - opracowane przez nas ćwiczenia językowe w formie zabawy z zaangażowaniem ruchu ciała.
  • KONWERSACJE, konwersacje, konwersacje - promujemy konwersacje, nagradzamy je - nawet jeśli popełniamy językowe nieścisłości.
  • SŁOWEM - ANGIELSKI BEZ NAPINANIA